zaterdag 2 oktober 2010

Van alles en nog wat!!


23 september 2010

Vandaag hebben we veel dingen gedaan waaronder het afmaken en verbeteren van het scenario. Voordat we zijn begonnen zijn we eerst om de tafel gaan zitten en hebben we zoals gewoonlijk weer de taken verdeeld.
Farida en ik zijn ons filmmateriaal gaan uitladen van wat we zoandag 19 september hebben gefilmd op het schilderswijkfestival.
Youssra, Chenito en Emel zijn weer aan de slag gegaan met het scenario en hebben verbeterd wat er te verbetern viel.
Ook heeft Youssra een mail geschreven naar de HDM manager waarin stond of het mogelijk zou zijn om een hockeyer zouden kunnen interwiewen, die Barry vervolgens zou versturen en we wachten dus nog steeds op een antwoord in de hoop dat het positief is.
Chahida en Kinga gingen op zoek naar nog meer geschikte locaties waar eventueel talenten zouden rondlopen.
Ze hadden een buurthuis gevonden waar hen werd verteld dat ze om 16:00 een afspraak hadden om talenten te kunnen interviewen.
Om 16:00 zijn Farida en ik dus meegegaan met Chahida en Kinga en wij allemaal blij omdat wij natuurlijk dachten dat het mooie opnames zouden kunnen worden.
Eenmaal daar aangekomen viel ons hele plan in duigen want er werd ons verteld door een jongeman dat het helaas niet doorging.
Ook kregen we de kans niet om de jongeren zelf eerst om toestemming te vragen dus hebben we besloten om het daarbij te laten. Toch hebben we het niet opgegeven want we zijn gewoon weer vrolijk verder gegaan met zoeken en we kwamen uiteindelijk uit bij het clubhuis 'De mussen'.
Daar aangekomen spraken we met de coördinator van jeugdwerk genaamd Mohammed Amessas die ons vertelde dat ze wel een groot aantal talenten hadden.
We hebben toen meteen een afspraak gemaakt voor de week erop om dan een aantal talenten te interviewen. En zo was iedereen weer helemaal blij want het is toch nog allemaal goedgekomen.

Hieronder is het gehele en de verbeterde scenario te zien:

Schilderswijk

1. Locaties

1. park + voetbalveld: (vlakbij oranjeplein) een voetballer(ster) (bekend in de buurt)
2. buurthuis: zanger(es)/ rapper(ster) (beetje bekend in Den Haag)
3. school: (City+ College) basketbal (aanvulling mening van ouders of experts (succes mislukt)


Benoordenhout

1. Hockeyclub: ‘’HDM’’
We gaan een hockeyer volgen en haar/zijn verhaal laten doen en interviewen.

2. Tennisvereniging: ‘’De Aeronouten’’
We gaan een tennisser volgen, vragen stellen en haar/zijn verhaal laten doen.



2.
1. We volgen en interviewen een persoon bij een park + voetbalveld. We stellen hem/haar wat vragen en laten hem/haar zijn verhaal doen.
2. We volgen iemand van straat naar het buurthuis, laten hem/haar zijn/haar verhaal doen, stellen hem/haar wat vragen. ‘’mislukte poging tot succes’’
3. Op school interviewen we Mr. Graaf, we volgen hem naar school (basketbal), stellen hem wat vragen en hij doet zijn verhaal.



3. Intro

Inleiding

In de intro laten we een paar optredens zien van het festival. Daarna filmen we een voor een drie mensen uit Schilderswijk, dan alle drie naast elkaar (met eventueel een bal of een microfoon die ze vasthouden, hangt af van het talent). We laten een beetje de buurt zien (kort).

Kern

We laten eerst de buurt zien en daarna volgen we persoon 1 (voetballer) en laten hem zijn verhaal doen tot een bepaalde punt. Daarna schakelen we over naar persoon 2 (rapper). We laten hem zijn verhaal doen tot een bepaalde punt. Daarna schakelen we over naar persoon 3 (basketbal). We laten hem zijn verhaal doen tot een bepaalde punt. Vervolgens schakelen we weer over naar persoon 1 (voetballer) en laten hem zijn verhaal afmaken, daarna schakelen we over naar persoon 2 die zijn verhaal verder verteld over zijn poging tot succes. Daarna schakelen we over naar persoon 3 (basketbal) die zijn verhaal verder verteld en afmaakt. Tussen de stops van de verhalen stellen we elk persoon drie vragen, daarna komt hun verhaal en dan stellen we de personen twee vragen. Tussen de stops laten we ook ouders of experts aan het woord.

Eerst laten we de buurt zien, daarna volgen we persoon 4 (hockeyer). We laten haar haar verhaal doen tot een bepaalde punt. Daarna schakelen we over naar persoon 5 (tennisser). We laten haar haar verhaal doen tot een bepaalde punt. Daarna schakelen we weer over naar persoon 4 (hockeyer) die haar verhaal afmaakt. Daarna gaan we weer terug naar persoon 5 (tennisser) die haar verhaal afmaakt. Tussen de stops stellen we beide personen drie vragen en nadat ze hun verhaal hebben verteld stellen we hen twee vragen. Tussen de stops laten we ook ouders en/of experts aan het woord.


Slot

We gaan naar de wethouder en laten hem zien hoeveel talent we in Schilderswijk hebben. Vervolgens stellen we hem vragen en bedanken hem voor het interview. Daarna trekken we de conclusie en eindigt onze documentaire.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten